Monday, February 26, 2007

TERMENUNG SENDIRIAN

Termenung aku sendirian, memikirkan apa yang suamiku katakan. ''Balik Kampung''. Aku seakan tidak berapa yakin akan diri ku, dan membuatkan masa depan ku begitu kabur. Begitu sukar untuk ku menerima dan memberi jawapan yang pantas, lantas segalanya akan ku fikirkan dan kemudian akan ku berikan Jawapan.
Bukannya senang untuk ku menjajaki dan menapakan diri di kampung halaman suamiku, tambahan pula dia menyambung perniagaan keluarga. Aku takut.. Aku takut.. apa kata adik beradik suami, ipar duai ku.. aku belum lagi bersedia untuk menerima hakikat ini. Berat mata memandang, berat lagi bahuku yang memikul.
Aku yang sebelum ini jarang menjejakan kaki ku di kampung halaman suami ku, inikah pula untuk menetap tinggal lama di sana.
Mengapakah Keluarga ku yang harus meneruskan perniagaan orang tua suami ku?? sedangkan adik beradik suami ku bukannya sedikit, tetapi ramai, dua kali ganda dari bilangan adik beradik ku. Sehingga kini aku belum dapat lagi memberi jawapan yang sebenarnya. semoga esok aku mendapat petujuk yang adil buat kami dan keluarga.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home